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2022
落合陽一の近作,Re-Digitalization of Wavesと同様の手法で「借景,波の物象化」を民藝館の中に配置し,それが映し取った映像をオールドレンズを経由してデジタル映像に変換し,それを再び高コントラストのLEDを用いて物質的なインスタレーションとして表現した作品.こちらは交錯する時空間とは異なり民藝館の一室ではなく,円空の彫った彫刻をデジタル映像に変換し,3Dスキャンをもとに構築した物質的な円空像を「借景,波の物象化」とともに配置することでアナログに変換された反射像を映像に収めてミックスした.民藝・縄文・手長足長・円空・さまざまなコンテクストがミックスされた時空間がゆらめきながらここに存在している.
This is a work of art using the same technique as Ochiai's recent work Re-Digitalization of Waves, Borrowed Scenery and Materialized Waves placed inside the Kusakabe Folk Crafts Museum. The images projected are converted into digital images through an old lens and are processed again by high-contrast LEDs to express a materialized installation. The wavering space-time that exists here mixes various contexts: mingei (folk crafts), Jomon, Tenaga (Long Arms) and Ashinaga (Long Legs), Enku, etc.
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