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Yoichi Ochiai

遍在する身体 交錯する時空間(円環に帰す円空)

Mixed Media, Sculpture, Video

2022

遍在する身体 交錯する時空間(円環に帰す円空)のキービジュアル 遍在する身体 交錯する時空間(円環に帰す円空)のキービジュアル

遍在する身体 交錯する時空間(円環に帰す円空)
Ubiquitous existence of Bodies, Interwoven Time and Space

Exhibited at
落合陽一「遍在する身体,交錯する時空間」2022, 展示風景:日下部民藝館
協力
カリモク家具株式会社
機材提供 / 技術協力
株式会社セイビ堂
Media
飛騨の檜, NFT, LEDビジョン(SLED VISION-ULTRA HIGH RESOLUTION-)

インフィニティミラーの原理とRe-Digitalization of Wavesで用いたデジタル輪廻転生の手法に,3Dスキャンと手仕事への愛情によって生まれたデジタル輪廻転生愛染明王(円空)を封じ込めた作品.無限に連なる円空は円環に帰す理と規範,民藝と日常,ハレとケ,デジタルと質量,そして手長足長の到来する違った世界への入口を感じさせる.

This is a work that encapsulates the principle of the infinity mirror and the digital reincarnation technique used in Re-Digitalization of Waves, as well as the digital reincarnation of Aizen Myo-o (Enku), which was created through 3D scanning and love of handiwork. The endless series of circles in the sky gives the impression of an entrance into a different world where reason and norms are attributed to the repeating cycle of principles and norms, mingei (folk crafts) and everyday life, hare (special) and ke (ordinary), digital and mass, and the coming of the Tenaga (Long Arms) and Ashinaga (Long Legs).

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