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Yoichi Ochiai

円環に帰す炭素 / リミックス / DJCarbon Ⅰ Ⅱ Ⅲ

Sculpture

2022

キービジュアル キービジュアル

円環に帰す炭素 / リミックス / DJCarbon Ⅰ Ⅱ Ⅲ
Emotion: Returning to the Repeating Cycle / Remix / DJ I II III

協力
カリモク家具株式会社
Media
飛騨の檜, ターンテーブル

今回の個展のテーマは身体の偏在性,思想や思考の円環性,民藝のような規範であり生活であり終わりなき日常であるもの,そしてそれらが相互乗り入れし,時空間を交錯させリミックスすることで生まれる価値観の萌芽である.その価値創造はまさにDJすることに似ている.以前SXSW2020のディレクターを務めた際に,NHKエンタープライズと日本民藝館の協力を得て,8K映像を用いたVJを行った.廻る円空を眺めながら,民藝がデジタルを通じて手の中に回復していくことが脊髄で感じられた.3Dスキャンと手仕事への愛情によって生まれたデジタル輪廻転生円空像が時空間を超えてさまざまな文脈をDJしリミックスしディグっている.
<落合陽一 『遍在する身体 交錯する時空間』>

前回の個展のテーマは身体の偏在性、思想や思考の円環性、民藝のような規範であり生活であり終わりなき日常であるもの、そしてそれらが相互乗り入れし、時空間を交錯させリミックスすることで生まれる価値観の萌芽である。その価値創造はまさにDJすることに似ている。以前SXSW2020のディレクターを務めた際に、NHKエンタープライズと日本民藝館の協力を得て、8K映像を用いたVJを行った。廻る円空を眺めながら、民藝がデジタルを通じて手の中に回復していくことが脊髄で感じられた。3Dスキャンと手仕事への愛情によって生まれたデジタル輪廻転生円空像が時空間を超えてさまざまな文脈をDJしリミックスしディグっている。
<落合陽一『ヌル即是計算機自然:符号化された永遠, オブジェクト指向本願』>

The theme of this exhibition is the ubiquity of the body,
the circularity of ideas and thoughts, things like mingei (folk
crafts) that are related to norms, life, and endless routine,
and a sense of value that is born out of the interchange
of these concepts, remixing space and time. This value
creation is equivalent to DJing. When Ochiai served as the
director of SXSW2020, he conducted a VJ event using an
8K video camera with the cooperation of NHK Enterprises
and the Japan Folk Crafts Museum. As he looked at
the spinning image of Enku, he could instinctively feel
mingei being restored into his hands through digital
technology. The digital reincarnation of Enku was born
out of 3D scanning and love of handwork. It DJs, remixes,
and explores various contexts across time and space.
Yoichi OCHIAI "Ubiquitous Existence of Bodies, Interwoven Time and Space"

The theme of the previous solo exhibition revolved around the partial presence of the body, cyclical thinking, ideals embodied in folk art, and eternal everyday life. These elements mutually intertwine, creating a new value system that emerges by remixing time and space, much like a DJ's art of blending different contexts. When I served as the director of SXSW 2020, I collaborated with NHK Enterprises and Japan Folk Art Museum to perform a VJ show with 8K visuals. While gazing at the ever-revolving circular void, I could feel the resurgence of folk art through digital means. The digital reincarnation of the circular void, born out of 3D scanning and a deep affection for handcrafted art, transcends time and space, remixing and digging into various contexts like a DJ's performance.
Yoichi OCHIAI "Digital Nature, Existence from null to null: Encoded Eternity, Object-Oriented Primal Vow"

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