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Yoichi Ochiai

生と死の環世界,質量ある自然と非質量の自然の間に

Mixed Media

2021

生と死の環世界,質量ある自然と非質量の自然の間にのキービジュアル 生と死の環世界,質量ある自然と非質量の自然の間にのキービジュアル

生と死の環世界,質量ある自然と非質量の自然の間に
The umwelt of life and death, between mass and massless nature

Exhibited at
落合陽一「環世界の遠近法」2021, 展示風景:北九州市立いのちのたび博物館
3D Phantom提供
株式会社Life is Style
協力
北九州市立自然史・歴史博物館
Kitakyushu Museum of Natural History and Human History
Media
3D Phantom, 骨

コビレゴンドウの骨を眺めながら,観念的な情報の海と死後の世界について考えている.
朧げな記憶,光と闇,生命と死,物質と生命,環世界の始まりと終わりの間.計算機自然,それは質量ある自然と質量のない自然が融合した新しい自然.そこにあるのは生きているものと死んでいるものが等価に存在する世界なのかもしれない.産まれ出る姿はデジタルでもアナログでも可能なのかもしれない,そして死は身体喪失と直接的な等価関係ではなくなるのかもしれない.その環世界をイメージしながらコビレゴンドウを通じて描いた.

As I look at the bones of a short-finned pilot whale, I think about the ocean of conceptual information and the afterlife. Blurred memories, light and dark, life and death, matter and life, between the beginning and the end of the ring world. Digital Nature is a new nature, a fusion of massive and massless nature. It may be a world in which the living and the dead exist in equal measure. The form of birth may be digital or analog, and death may not be directly equivalent to the loss of the body. I drew through Kobiregondou, imagining this circular world.

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